Mek en Mariek in New York City!

Dag 2: Ground Zero, Lower Manhattan, Staten Island Ferry en Brooklyn Heights

Na zo'n 12 uur slaap (daar waren we ff aan toe!) was het vandaag tijd voor een rondje Financial District.

Natuurlijk hebben we daar een bezoek gebracht aan ground zero. Een enorm gat, waar volop wordt gewerkt om de Freedom Tower te laten verrijzen. Tegenover het oude WTC staat een klein kerkje, wat na 9/11 werd gebruikt door vrijwilligers en hulpverleners. Nu zijn daar volop relikwieen en foto's tentoongesteld.

Na een bezoek aan deze kerk was het tijd voor wat lichtere kost: warenhuis Century 21. Een gigantisch warenhuis waar designer kleding en accessoires te krijgen zijn voor weinig. Dat is normaal al 'the place to be' in NYC, maar nu was het ook nog eens uitverkoop! De 'doldwaze dagen' van de Bijenkorf zijn er niks bij, zo druk! Maar wij hebben natuurlijk ook even wat dingetjes gescoord! Tas voor Marieke. Handschoenen, muts en OORWARMERS voor Joni! Als twee gelukkige mensen verlieten we het pand.

Next stop: Wall Street, waarna we onze tocht vervolgden naar Battery Park, voor een uitzicht op het Vrijheidsbeeld. Om echter nog beter zicht te hebben, hebben we de pond genomen naar Staten Island. Deze komt erg dichtbij Lady Liberty én biedt een geweldig uitzicht op Manhattan!

De avond hebben we doorgebracht in Brooklyn. Na een lekkere pasta en een fotosessie van het uitzicht op Manhattan by Night zijn we de Brooklyn Bridge te voet overgestoken. Dit was een mooie afsluiting van een prachtige tweede dag.

Chris

Foto met OORWARMERS?

Laurens

Yes please!

maisie

Hey super cool daar he zo te zien!Hele gave foto´s!
joni echt je hebt talent!dat moet gezegd worden!En mariek ik denk dat je vast in aanmerking kan komen om columns te schrijven voor e.o.a krantje!Damn wat een super duo!Zo genoeg geslijm vanuit Haarlem...
enjoy your time!en vast een mooi begin daar saampjes van het nieuwe jaar!
dikke kus maisie