Mek en Mariek in New York City!

Dag 1: Times Square, Greenwich Village en Rockefeller Center

Tweede kerstdag mochten we vroeg opstaan: half 10 moesten we vliegen, dus moesten al op tijd op de stoep van Schiphol staan! Maar dat mocht de pret niet drukken: we gaan naar New York!!!

Vlucht liep gesmeerd en zo stonden we binnen no time in NYC! We hadden de tijd ingehaald, dus we stonden om uurtje of 2 al in het hotel... nog een hele dag voor ons....!

Dus op naar Times Square! Het is daar net als op tv: schreeuwerige billboards, vele gele taxi's en superdruk. Bijzonder om daar 'in het echt' te staan! Dat geldt overigens voor heel New York. Je kent alle beelden van deze stad van tv/film en nu opeens sta je er midden in!

Vervolgens zijn we naar Greenwich Village gegaan. Dit is een oud stukje New York, waar we wel wat gezellige kroegjes en restaurantjes moesten kunnen vinden... nu viel dat een beetje tegen, het was bijna overal leeg... dus stapten we de enige drukke kroeg binnen. Zegt het mannetje bij de deur: "you guys realize this is a gay bar, right?"... uhm... nee, maar whatever! Dus gezellig tussen de mannen een borreltje zitten doen, om daarna DE REGEN in te stappen!!!

Inderdaad, het regende... en niet een beetje...

We zijn naar Rockefeller Center gegaan. Daar staat elk jaar een gigantische kerstboom en er ligt een schaatsbaan. Door de regen zijn we er alleen even langs gelopen, dus we hebben er niet in volle glorie van kunnen genieten...

Wij zijn maar naar het hotel gegaan... ff lekker slapen na deze lange dag!