Mek en Mariek in New York City!

Dag 3: Soho, Noho & Central Park

Deze dag stond in het teken van de wijken Soho en Noho. Vooral Soho staat bekend als dé shopping wijk van New York. Hier hebben we dan ook menig winkel bezocht en een lekkere lunch gedaan.

Na al het stadten was het tijd voor wat natuur, dus op weg naar Central Park. Er scheen vandaag eindelijk een zonnetje, dus het was een mooie dag voor een wandelingetje.

Tenslotte kwamen we terecht bij de synagoge Emanu-el, de grootste synagoge ter wereld. Helaas was ie gesloten, dus daar moeten we later deze week nog maar een bezoekje aan brengen.

's Avonds zijn we na een lekkere cubaanse maaltijd naar stand-up comedy geweest. Het was niet bepaald druk in deze comedy club, dus iedere comedian ging lekker met het hele publiek aan de haal... Iedereen kwam aan de beurt, dus wij ook. Dat betekende dus meerdere malen 'where are you from?'. Wij: 'From Holland.'. En daarna natuurlijk standaard 'aaaah, love that country! Legalized drugs!'.... Maar al met al wel erg gelachen!

Dag 2: Ground Zero, Lower Manhattan, Staten Island Ferry en Brooklyn Heights

Na zo'n 12 uur slaap (daar waren we ff aan toe!) was het vandaag tijd voor een rondje Financial District.

Natuurlijk hebben we daar een bezoek gebracht aan ground zero. Een enorm gat, waar volop wordt gewerkt om de Freedom Tower te laten verrijzen. Tegenover het oude WTC staat een klein kerkje, wat na 9/11 werd gebruikt door vrijwilligers en hulpverleners. Nu zijn daar volop relikwieen en foto's tentoongesteld.

Na een bezoek aan deze kerk was het tijd voor wat lichtere kost: warenhuis Century 21. Een gigantisch warenhuis waar designer kleding en accessoires te krijgen zijn voor weinig. Dat is normaal al 'the place to be' in NYC, maar nu was het ook nog eens uitverkoop! De 'doldwaze dagen' van de Bijenkorf zijn er niks bij, zo druk! Maar wij hebben natuurlijk ook even wat dingetjes gescoord! Tas voor Marieke. Handschoenen, muts en OORWARMERS voor Joni! Als twee gelukkige mensen verlieten we het pand.

Next stop: Wall Street, waarna we onze tocht vervolgden naar Battery Park, voor een uitzicht op het Vrijheidsbeeld. Om echter nog beter zicht te hebben, hebben we de pond genomen naar Staten Island. Deze komt erg dichtbij Lady Liberty én biedt een geweldig uitzicht op Manhattan!

De avond hebben we doorgebracht in Brooklyn. Na een lekkere pasta en een fotosessie van het uitzicht op Manhattan by Night zijn we de Brooklyn Bridge te voet overgestoken. Dit was een mooie afsluiting van een prachtige tweede dag.

Dag 1: Times Square, Greenwich Village en Rockefeller Center

Tweede kerstdag mochten we vroeg opstaan: half 10 moesten we vliegen, dus moesten al op tijd op de stoep van Schiphol staan! Maar dat mocht de pret niet drukken: we gaan naar New York!!!

Vlucht liep gesmeerd en zo stonden we binnen no time in NYC! We hadden de tijd ingehaald, dus we stonden om uurtje of 2 al in het hotel... nog een hele dag voor ons....!

Dus op naar Times Square! Het is daar net als op tv: schreeuwerige billboards, vele gele taxi's en superdruk. Bijzonder om daar 'in het echt' te staan! Dat geldt overigens voor heel New York. Je kent alle beelden van deze stad van tv/film en nu opeens sta je er midden in!

Vervolgens zijn we naar Greenwich Village gegaan. Dit is een oud stukje New York, waar we wel wat gezellige kroegjes en restaurantjes moesten kunnen vinden... nu viel dat een beetje tegen, het was bijna overal leeg... dus stapten we de enige drukke kroeg binnen. Zegt het mannetje bij de deur: "you guys realize this is a gay bar, right?"... uhm... nee, maar whatever! Dus gezellig tussen de mannen een borreltje zitten doen, om daarna DE REGEN in te stappen!!!

Inderdaad, het regende... en niet een beetje...

We zijn naar Rockefeller Center gegaan. Daar staat elk jaar een gigantische kerstboom en er ligt een schaatsbaan. Door de regen zijn we er alleen even langs gelopen, dus we hebben er niet in volle glorie van kunnen genieten...

Wij zijn maar naar het hotel gegaan... ff lekker slapen na deze lange dag!